Fy attan va' kallt!

Nä, det här är inte kul. Just nu -26.... Inte helt mänskligt liksom.
Ridlektionerna var inställda i dag, och med all sannolikhet i morgon oxå. Pga kylan. Men till helgen verkar det bli ett mera normalt väder. Enligt
www.yr.no (sajten som har mest rätt!) så ska det bli ca -15 på lördag. Rena sommarvärmen alltså=)

Var till stallet en väldans snabb sväng idag. Hästen var redan inne och AnL hade mockat (tackar!!!!) så det var bara att packa höväskan och pussa på hästen.
Brell blev skitsne' över att hon inte fick kratsa några hovar, men det hinner hon säkert en annan gång!

Hade tänkt att baka idag, men vi hade inga ägg. Det går ju inte att baka utan ägg, så i morgon tar vi nya tag. Det blir morotskaka då!
Sen till stallet och fixa. För hästarna lär gå in lite tidigare eftersom det sägs att det blir ännu kallare i morgon (BLÄ!).

Det känns som att jag skulle kunna vara ledig jämt och bara åka till stallet och må gott hela dagarna. Fast det blir man ju inte särskilt rik på....

Äh, nu ska jag sluta svamla. Ses!

-

Kommentarer
Postat av: Heléne i Gävle

Hejsan! Länge sedan!! Sitter på tåget och pratar om hästar med en kollega. Han har ett sto på ca 15 år, Knabstrub - hel brun, som han behöver tyvärr lämna bort på grund av skilsmässa. Kom att tänka på dig. Kan du vara intresserad? Om du o hästen träffas, alltså o trivs ihop. Hör av dig till mig i så fall. Om du inte är intresserad, vet du någon annan? Hör av Dig! Ha det gott och krama hela familjen från mig!

2010-01-06 @ 21:13:45
Postat av: Anonym

Så spännande det lät, det som Hele´n skriver, haha, du kanske ska flytta till en gård snart!!



KRAM TILL ER i kylan!!

2010-01-06 @ 22:31:13
Postat av: Jannike

Alltså... det var jag som skrev... ;-)

Postat av: Åsa

Helene - Jag har mejlat dig! Kram!

Jannike - Ja, kanske en riktig hästgård=) ! Kram!

2010-01-07 @ 19:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback