Kunde gått illa!

Både jag och Tuvis red lektion idag. Skoj! Fast jag hann tyvärr inte titta på Tuvas lektion. Jag hamnade med grepen i näven istället. Åsså måste jag klä på Basse inför min lektion.

Efter ridlektionerna grejade vi lite i ridhuset. Basse fick vara med. Han gick helt lös och naturligtvis var han tvungen att rulla sig - 2 gånger! En lite halvsvettig kuse fastnar det ganska mycket smuts på.....
Vi borstade av honom och när Tuvis skulle ge honom en morotsbit höll det på att sluta med katastrof....
En liten barnhand, med ett förmodat lite uppåtpekande finger, och en glupsk häst är ingen bra kombination.
Tuva skriker till och jag ser att hennes pekfinger sitter fast i Basses mun!!!
På nåt vis kom hon lös och då vänder hon sig om och jag hör henne skrika "Fingret har lossnat!!! Det har lossnat!!!"
Puls? Ja, ganska!!!

Nu hade vi tur i oturen och det slutade med lite blod och ett svullet och blått finger.... Tror på nåt vis att Basse hajade att det var nåt galet. Eller så fick även han en smärre chock av händelsen!

I natt plåstrade vi om fingret lite och jag hoppas att det känns bättre i morgon. Det värsta var tydligen att det inte gick att skriva ordentligt. Och går det inte att skriva ordentligt så vill man inte vara på skolan eftersom det inte är någon idé...=)

Go'natt!!!

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback