Lugnt och skönt....

Efter stalljouren i morse gick jag och la mig igen och sov som en stock! Till slut kom Nellie in och frågade om jag inte skulle ta och kliva upp=) Hon visade mig vad klockan var och jag fick ågren när jag såg att den var kvart över tolv. Fast det visade sig att den klockan gick fel..... Men jag hade sovit ganska länge ändå.... (Skönt!)

Naturligtvis (?) blev det en sväng till. Brell och jag åkte iväg. SiR & Li följde med. Jag red en fantasilös stund i ridhuset och sen fick Brell sitta på vår kuse. Skritt och trav. Hon blev nöjd!
Jag har problems med galoppfattningarna. Alltså JAG har problem, inte hästen.... Det är något jag gör alldeles galet och Basse köper inte mina signaler. Men jag sätter min tillit till ridinstruktörer. Ska försöka få ta en-två privata lektioner till veckan, om ridläraren har tid.

Bara vi kommer igång och lär oss hur vi fungerar bäst tillsammans så ska det nog bli skitbra!

Nu är ju kusen helt "sko-utta" och hovslagare kommer i morgon. Blir bra, för då ska jag ge mig ut i naturen och se hur Basse beter sig där.

Nä, nu tror jag det blir ett bad. (Fan, jag kommer att bada ihjäl mig en vacker dag.... Kan man det????)

Kram så länge!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback