Ridlektions-premiär!

Idag åkte jag och Tuvis till stallet (nähä?!). Jag hoppade in i en ridlektion med Basse. Och det gick kanonbra! Han skötte sig hur bra som helst. Han är ju van vid ridhus (fast inte läktare - så den är fortfarande lite halvläskig...) men jag vette sjutton om han har skuttat runt med en massa andra hästar på lektions-vis.

Det är så himla bra att få ridlärar-Ullas tips och vägledning. Vi behöver ju liksom lära känna varandra nu - jag och Basse. Ambitionen är att hoppa på extralektioner där det finns plats. Så många som möjligt till en början.
Jag hade ju min egen "hopp-special" idag, men då fick Basse stå i boxen och käka hö. Sune fick däremot jobba lite. Det gick oxå helt ok, trots att Sune vilat i 2 veckor. Jag menar, han kunde lika gärna ha exploderat så att jag studsat upp i ridhustaket eller nåt....
Förhoppningsvis kommer jag att kunna hoppträna med Basse så småningom. Han får väl glömma för ett ögonblick att han är en dressyrhäst=)

Efter Basse-lektionen var det en som tyckte att han var så fin att dom tänkte ta med honom hem. =)

Nä, hästnörd som jag är så ska jag nu gå och lägga mig och läsa lite i "Stora boken om ridning". Har inte tänkt på att man kan faktiskt förbättra sin ridning genom att läsa oxå.

Så jag säger - Go'natt och god fortsättning på 2010!

Klicka för att se nästa bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback