Projekt "Hästar hemma på gården"


Hallojsan!
Idag har vi gjort ett litet projekt. Tog och åkte till stallet och lastade våra pärlor (hästarna alltså...) i transport. Åkte hem och lastade ur. Ja, nu lät ju det där som att det gick fort som attan - men inte riktigt. Basse var inte super-sugen på att gå in i den konstiga transporten, men till slut så. Och vi hade ju ingen tid att passa så det blev ingen "stress-faktor" över det hela.

Väl hemma fick hästarna stå på gården och mumsa lite hö medans vi gjorde i ordning dom.

Här håller Tuvis på att sadla Pompe. Tur att det finns pallar...! =)




Basse-spolingen skötte sig hyfsat bra han oxå...!






Först Brellans tur på Pompe-mannen. Vi red runt Kånkback!



Titt-ut! Och även Basse-boy hamnade i finkan till slut....=)
Måste nog träna lastning oftare.... Utan tidspress så blir ju allting så mycket bättre!




Nu är det snart dax och grilla tror jag. Tror jag skiter i att duscha idag. Ska ju ändå upp kl 6 och åka till stallet igen... Och vilken kuse bryr sig om ifall jag duschat eller inte??? Fast man skulle kanske ta och hoppa ur ridbrallorna åtminstone. Alltså, sätta på mig några andra... Hade inte tänkt springa omkring naken direkt...

Ses och hörs!

P.S Är det möjligen någon som vet att man kan lämna en kommentar här på bloggen??? Jag bara undrar....


.





Kommentarer
Postat av: Jen

tröttnat lite på hästar... inte mitt ämne. Men ang. att duscha eller inte: du kan ju duscha för din egen skull, eller din familj. Inte för hästarna kanske... Puss

2010-05-08 @ 18:45:44
Postat av: Åsa

Ok. Jag förstår. Jag har blivit mer än lovligt nördig....

Möjligen, kanske, kan det bli någon förändring.

Och bara så du vet - det händer att jag duschar... faktiskt....

2010-05-08 @ 19:15:34
Postat av: Maggan

Meeeeeeeeen, gud vad mysigt med en Kånckback eller Kullstarunda på häst, blir lite nostalgisk. Det var ju rätt kul på den gamla goda "hästtiden"!

Och duscha, äähhh va fan häst luktar mumma!!!

Postat av: Carina

Men vad kul! Snart lär det väl bli till att köpa hästgård nu då, det verkar ganska praktiskt att ha kusarna på nära håll, eller ;)

Har du vart på kullstarunda till häst sedan du sålde Whiskey, eller? Vilken nostalgi isåfall :)

Whiskey förresten, finns han "kvar" - vet du? Kanske har du sagt det, men mitt minne...

ha´de´!

2010-05-08 @ 19:51:19
Postat av: Malin W

Tittut ;)

2010-05-08 @ 20:57:34
Postat av: Åsa

Ja Maggan, det blev Kånkback med Brell och en lång Kullstarunda med Tuvis! Hon blev rädd, men samtidigt lite halvstolt tror jag, när hon lyckades bemästra en skrämd ponny! =)



Carina - Nä, det var lääääängesen det blev en Kullstarunda till häst! Och nej, Whiskey finns inte kvar. Han började bete sig underligt och man konstaterade till slut att han hade ett brott på ryggraden!!! Så han är i häst-himlen nu.

Blir du inte sugen själv på att börja rida igen??



Malin - Puss!

2010-05-08 @ 21:01:37
Postat av: Anonym

hej hej jag hade parkettplats på dom fina hästarna (närmaste granne ) och jag måste ju säga att dom var verkligen fina ,pompe var lite lugnare än basse så han fick mest klappar

2010-05-11 @ 22:34:26
Postat av: Pernilla Wasell

Vilken härlig blogg ! kul att läsa. Och måste bara upplysa dig om att du har en helt underbart fin häst ! är så aviis :)

2010-05-13 @ 22:04:20
URL: http://pwasell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grannen - du får väl kompensera det hela med att klappa Basse-boy lite mera nästa gång=)



Tack snälla Pernilla! Jag håller med - Basse är fantastisk!

2010-05-13 @ 22:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback