4 timmar praktikant...

Jodå, idag har man praktiserat ridlärar-yrket igen. Antar att jag skulle ha behövt en handledare om det skulle ha varit något seriöst, men....
Klockan 16 ringer det på telefonen och jag blir tillfrågad att hålla lektionerna ikväll. Ulla måste åka iväg med Bejjan till kliniken i Sundsvall:(
Så jag ilade iväg. Fanns på plats ganska precis 16:30 (då första lektionen började). Man kan inte påstå att jag hade någon tid att förbereda någon lektion så det var improvisering till 110%. Det var dressyr och det är ju ändå lättare att stå på backen och gapa istället för att prestera själv till häst=)

Det bidde 4 timmar i sträck i ridhuset. Förutom att jag kastade i mig en matlåda (ja, inte själva lådan då...) i all hast. Känns nästan inte som att jag har svalt det ordentligt ännu...

Annelie var så himla snäll och mockade åt våra hästar. Annars hade jag nog inte varit hemma än. Jag har knappt hunnit ens pussa på Basse, men han såg ut att må gott ändå=)

Nä nu ska jag hoppa i badet! Häääärligt!!!!

.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ett bad! Va lyxigt det låter. Ska försöka hinna med ett sånt i helgen. Ett ljuvligt skumbad, mellan hästeriet. Vilken tur att du kunde ställa upp som ridlärare så snabbt.

2010-10-22 @ 16:17:38
Postat av: Åsa

Klart du ska bada! Det är helt underbart att ligga i alldeles för varmt vatten med en tidning eller ett korsord=)

2010-10-23 @ 16:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback