Malmö helgen v 49

Jodå, det bar iväg många mil i fredags. Startade med att kliva upp strax före halv 4. Helt (o)normalt...
Bussen gick från jobbet kl 4.30. Gäsp....
.
Efter att ha prövat både bil, buss, flyg (två stycken t o m...) så anlände vi till Malmö och hotellet. Bäst på fredagen var när vi Ragunda-bor hamnade i sofforna och surrade och drack pilsner!
.
Efter mat och några pilsner blev jag så förbajjat trött så jag trodde jag skulle somna. Kan bero lite på tiden man klev upp....
Men då tog jag och beställde en GT istället - och jädrar vad pigg jag blev!!! =)
.
Från hotellrummet hade vi utsikt på Turning Torso! Vilket konstigt bygge....
.
Efter lördagens konferens gick vi genom stan tillbaka till hotellet. Låååångt och fruktansvärt blåsigt!
Men det var förstås kul att få se lite av Malmö. Eller var det egentligen så kul?
Passerade ett julklappsträd. I några av klapparna var det lampor och det såg rätt fränt ut:)
.
.
Efter lördagskvällens middag (rå oxfilé???) var det fullt ös! Riktigt skoj, men oj vad ont i fötterna jag fick...
.
På söndagsförmiddagen åkte vi buss till Köpenhamn och gick på julmarknad. Eller vad det var...
Fina svanar fanns det där i alla fall....
.
.
Och Tomten satt i en vagn.... Ser ut som han sover? Men nä... Han hade fullt upp eftersom folk stod och köade för att träffa honom. Jag gjorde det inte!
.
.
Och en godisgran! Antar att den hade blivit populär hemma!!
.
Efter en lång, lång resa hem sen så anlände vi kl 24 på Hammarn. Gissa om man var slut i rutan då? Förmodligen är det därför jag inte orkat blogga en bokstav förrän nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback