Min snygga spanjor!

Idag fick vi besök i stallet. En liten tjej som jag minns det skulle komma och provrida Basse. Ja, nu var det ju några år sedan hon var en liten tjej. Nu är hon vuxen med körkort och allt! =)
Väl förberedda på att min vackre häst kan vara lite väl energisk ibland så kom hon och hennes mamma för provridtur.
.
Och vad händer? Jo, Basse skötte sig hur bra som helst! Och Elise var så himla duktig att rida. Basse gick så fint i alla gångarter. Det känns jättebra och jag hoppas verkligen att hon vill fortsätta lägga lite tid på spanjoren.
Tror faktiskt att hon gillade honom ganska mycket för när jag efter ridturen frågade vad hon tyckte så sa hon:
"Säg till när du ska sälja honom!" :)
.
Nästa steg blir nog att hon och Tuvis får ge sig ut på en härlig skrittur någon dag. Blir bra att börja med en lugn tur bara för att känna lite på honom. Tror faktiskt inte att det blir några problem eftersom hon verkade jätteduktig i sadeln! Känns skitbra!
.
Här är det fina ekipaget.
Basse ville dock inte bli fotad i någon snygg pose, utan han föredrar tydligen att se ut som en åsna.....
.
.
Och vad Basse gör här vet jag inte riktigt.... Åsneöron och ihopknipta ögon...?!
Men han är ju för snygg ändå!!!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback