Fotomodell?

Ikväll ringde det på mobilen. Ett 08-nummer. Trots att jag misstänkte någon trist telefonförsäljare, och trots att jag gick med mockgrepen och plockade hästbajs i ridhuset, så svarade jag.
Det var från något företag som fanns i Malmö och Göteborg, men som under helgen vecka 8 skulle befinna sig i Östersund.

Anledningen till att dom ringde mig var att dom fått ett tips av en kompis till mig.

Jag blev erbjuden att HELT GRATIS komma dit, bli sminkad och stylad, och sen fotograferad som värsta modellen. Naturligtvis undrar man ju vad hållhaken är, men jag lyckades inte riktigt hitta den. Möjligen är det att man sen blir erbjuden att köpa foton. Ett foto kostade 500 kr. Köpte man 10 st skulle fotona kosta 200 kr/styck. Och köpte man alla 60 (!) bilder så skulle priset vara 2400 kr. I sig är det kanske inte jättemycket pengar för såna där foton, men ändå....

Kan ändå inte låta bli att undra varför jag blev "tipset". Antingen tyckte min kompis att det lät kul på riktigt, eller så tycker hon att jag är så ful att någon måste göra något åt det...=)

Jag kunde inte svara ikväll så det lät som att dom skulle ringa mig igen. Undrar om man ska framföra att jag är kort, hyfsat gammal och ganska ful...? Då kanske det låter "klick" på linjen....:)

Men va sjutton, inte mycket att fundera över eftersom det är Nina-träning nästa helg!!! =) 


.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Käck kompis... som fick rabatt på sina bilder genom att lämna ut telefonnummer till sina vänner...



tacka vet jag vänner som hör sig för först om det är OK att "tipsa" och om man är intresserad innan..

2011-02-17 @ 21:27:43
Postat av: Åsa

Asch då. Det var ju inte så farligt. Men jag förstår vad du menar. Har hört vad det innebär nu och väntetiden är tydligen enorm. Inget att fundera över dock, eftersom det är hoppträning som gäller istället! (Har väl kanske inte någon framtid vare sig som fotomodell eller hoppryttare, men jag väljer det som är skoj i alla fall!) =)

2011-02-17 @ 22:07:56
Postat av: Marika

Flera av mina vänner har varit och fotat och det blev jättebra. Se d som en kul grej å tillbringar tillsammans med några vänner :)

2011-02-20 @ 09:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback