Galoppombyten....

Idag red jag extralektion igen. Himla bra att vi införde klippkort för då kan man rida ännu MERA!!!!
Körde markarbete och Basse skötte sig fint. Han har dock förmågan att krulla ihop sig och då rider man en häst utan huvud liksom.... Red på Pelhambettet igen. Känns som att han är stark ändå, men förmodligen hade han varit ännu starkare med vanligt bett. Ska väl ändå försöka byta tillbaka snart igen. Men det blir nog till att inhandla ett Pelham så att man kan rida på det då och då. (Har intresseklubben antecknat?)

Efter lektionen stannade jag kvar i ridhuset och körde enkla galoppombyten på serpentiner. Han börjar bli duktig på det nu. Men så fattar han ganska direkt vad det handlar om. Fast om jag inte stannar upp ordentligt för ny galopp så fortsätter han i förvänd galopp - som en ostkrok! Snacka om att Basse kan förvänd galopp!!!

Måste nog försöka med enkla galoppombyten på rakt spår. Vad är nästa steg sen...? Tell me....

Nä, nu är det dags att knoppa. Ses, go'natt!

.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag gjorde rena byten på rakt spår, asså på diagonalerna =)

alltså från galopp till galopp, duktig hest!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback