Det är inte så ofta...

...utan mera sällsynt.... nuförtiden att jag bloggar. Förut var det ju ett slags gift, men numera häver man ur sig det mesta på FB. Fast det blir ju inte riktigt samma sak. Här kan man ju utveckla saker och ting lite mera. Så på allmänn begäran.....(hö,hö!) blir det lite bloggning ikväll.

Förresten en riktigt illa vald kväll eftersom jag är precis hemkommen från födelsedagsmiddag. Den innehöll en del vin, så ikväll verkar tangenterna inte sitta riktigt där dom brukar,..... märklisch....

Nåväl... jag gör mitt bästa... Och egentligen är anledningen till att jag är hemma min söta, ansvarsfulla dotter. Hon tänker faktiskt på att hon ska upp i morgonbitti och träna. Jo, förvisso ska jag det oxå, bara det att jag är inte lika ansvarsfull....

Igår var vi i ridhuset tillsammans med Sara och Elin Edvardsson. Tog några skutt med spanjacken. Så frågade jag tjejerna om det var någon som ville hoppa Basse. Så blev det helt tyst.... "Eller var det kanske ingen bra idé" sa jag och kände mig lite småmesig. Men då sa Sara "Det är en tyst strid nu!"....=)
Elin vann den tysta striden och hon satt upp på den vilda PRE:n.
Själv satte jag mig upp på Fille och skrittade.

Elin tog ett par skutt med Basse och tjopp - helt plötsligt - tog dom en 1.10 oxer! Bara så där! Och det gick ju hur bra som helst=) Inser mer och mer att jag hittat den perfekta allround-hästen. Det låter ju inte särskilt märkvärdigt att ha en allroundhäst, men faktum är att det måste ju vara det mest perfekta!

I dag var jag i stallet och fixade. Hade inte tänkt rida, men hur det än var så hamnade jag på ryggen på Veron. Han är ju stor som ett höghus och jag har nog inte mina skänklar längre ner än att han funderar på vem som kliar honom på ryggen.... Men det gick rätt bra ändå....:)

Nä, gud, nu måste jag sluta. En massa dravel och det är ohyggligt jobbigt att skriva fel hela tiden och backa och rätta.... (jo, man skyller på alkoholen!)

Så jag säger... Go¨natt! (Enklare med FB!)


Kommentarer
Postat av: Sofia Bergvall

vad du är duktig åsa ;) nu fortsätter du att uppdatera så här bra :) trots vinet! :p

2011-01-30 @ 16:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback