Försäkrings-jävla-kassan!

Om jag någonsin skulle skriva ett ordlexikon så skulle det stå så här på "F": "Försäkringskassan - En instans som tar byråkratin till nya höjder. Inte någonstans finner man mer onödig byråkrati eller bristande kommunikation i processen. Försäkringskassan kan, om otur föreligger, orsaka hjärtbesvär även på fullt friska människor"

Minns ni att jag för ett tag sedan (närmare bestämd 6 mars!) mejlade FK en förklaring till varför jag KATASTROFALT nog glömt att anmäla föräldrapenning redan från 25 december, utan istället råkat göra det den 26 december.... Ja men man kan ju förstå att det satte kuggar i hjulet! Jag menar, det är ju mina alldeles egna föräldrapenningdagar - så någon måste väl se till att jag tar ut dom på helt rätt sätt och inte DAGEN EFTER för då blir det ju fan helt fel - tydligen...

I vart fall mejlade jag en förklaring till FK om att det var precis i juletider och att det fanns liiiiite annat att tänka på än att ringa Fucking-Försäkringskassan. Faktiskt!!!
Glömde att ange barnets personnummer så jag mejlade ett extra mejl precis i samband med det första. Och jag fick svar från en handläggare att mejlet skulle vidarebefordras till min handläggare (som kanske bor i yttre rymden, för det skulle förstås förklara en del....).

I går fick jag ett brev från FK där de INTE godkänner att jag får föräldrapenning för den 25 december. "Eftersom jag inte hört av mig". Nä, eller hur?!?!?!?!

Alltså jag kan säga att jag är glad som har ett friskt hjärta, för hade det varit minsta klent så hade jag garanterat fått en hjärtinfarkt. Jävla stolpskott!!!
För det första är det mina egna dagar. Inte vård av sjukt barn eller så, utan mina alldeles egna som man bara har visst många av.
För det andra hade jag svarat - men analfabeten som tog emot mitt mejl fattade kanske inte svenska...?
För det tredje - Hur fan kan en instans bli så inibomben byråkratisk? Nackhåret reser ju på sig i ren förskräckelse över vad de gör med resurserna. Lägg dom på sjukersättning till sjuka människor istället för att anställa sjuka människor. Eller om det är systemet som är helt sjukt!

Men nu skiter jag förstås fullständigt i om jag får föräldrapenning för stackars 25 december. Jag kan ju bara begära den en helt annan dag. Förutsatt att jag kommer ihåg att anmäla det då förstås. Annars blir det till att jobba för Försäkringskassans personal vet ni!!!!

Sorgligt med sant.... Suck, suck och åter suck.....

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback