Lugn söndagsridtur

Jag och Tuvis gav oss iväg på en liten tur idag. Basse hade säkert lite känningar efter konditionsträningen igår så honom passade det säkert bra att chilla lite. Fast hade han fått bestämma hade det gått lite fortare ändå....
.
Vi tog en sväng längs Vålevägen och sen tillbaka skogen. På skogsstigen hörde vi hur det dundrade ordentligt på vägen där vi nyss ridit. Timmerbil gissar jag på. Eller en dinosaurie.... Kändes fint att vi hunnit av vägen, vad det än var!
.
När vi kommit hem så hoppade jag av utanför stallet och skulle dra upp stigbyglarna. Basse har ju lite svårt att stå stilla så han gick mot ett av stallfönstren och kikade in. Stod och gjorde imma på rutan faktiskt!
I dörren in så mötte jag Ullis som trodde att hästen kommit hem alldeles själv=)  Hon såg ju bara en fönstertittande PRE utan någon på ryggen.... Och det hade väl inte varit helt osannolikt heller....
.
Tuvis tyckte att hästarna skulle få pedikyr idag. Se så fina små hovar Cruxen fick!
Och lite från dagens ridtur!
Is i träden..... Brrrr!!!!
Och det var faktiskt lite kallt om fötterna. Bara att bita ihop och vänja sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback