LA-höjd!

För Crux är LA-höjd 90 cm. Låter kanske inte så högt, men när man sitter på en liten B-ponny så är det nog ganska högt ändå. (Och jag som för två somrar sen var överlycklig att jag tordes hoppa 90 med Basse-hästen!!!!)

I går hade vi lite hoppträning för Maria igen. Superduper bra eftersom det hjälper Tuvis och Crux att komma framåt. Fast igår var jag lite elak för jag tog fram vattenmattan. Och OJ vad hemsk den var, sa Crux. Men efter många om och men så hoppade han den några gånger. Men ruskig var den allt!!!
Vi får plocka fram den oftare. Låga hinder och att man hoppar den då och då borde göra att han inte bryr sig till slut. Förhoppningsvis....

I vart fall såg Tuva till att det blir till att bjussa Maria på tårta... Avramling nr 35 och 36 avklarades när vattenmattan skulle övervinnas....=)

I slutet av träningen hoppade dom en kombination. Räcke - oxer med två galoppsprång mellan. Såg lysande ut. Här är sista skuttet. Oxern ligger på 90 cm vilket alltså är LA-höjd för ekipaget. Tyvärr var fotografen inte riktigt med i språnget (och kunde inte vara tyst heller....) men man ser ändå att det är ett fint hopp!





Duktiga Tuvis och duktiga ponny! 
Med fortsatt träning så hinner dom kanske göra några fina rundor innan Tuvis blir för stor för ponnyn... (Hemska tanke...Buäh..!)




Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad roligt att det händer mycket! Men ack vad synd det är att man växer ur dom där små fröna....men då har ni ju en ryttare som kan ta vid då tuvis ålder sätter stopp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback