Ny kategori!

Har lagt in en ny kategori här på bloggen. Känns rätt spännande. I alla fall för mig. Kanske inte för er....:)
Kategorin heter "Huset" och förhoppningen är att man ska kunna följa koja till slott. Eller kanske inte riktigt, men i vart fall hoppas jag att det händer en hel del i alla fall.

Ännu ett steg tog vi idag och åkte till stan. Vi skulle kolla kök. 
Elgiganten säljer faktiskt kök och vi åkte dit först. Kändes "sådär" med servicegraden och då blir jag lack ganska fort. Vi bokade dock upp en tid på eftermiddagen för att rita upp ett kök. Kostnaden för det har jag glömt, men det var några hundralappar.

Sen hamnade vi på XL-Bygg. Efter ganska lång väntan utan någon som frågade om vi ville ha hjälp så fick vi till slut hjälp av en man som verkade duktig och kunnig. De skulle ha 500 kr för att rita upp köket. Dessvärre var det dubbel så lång väntetid på köket än normalt. Alltså minst 8 veckor + ca 1 vecka för att rita upp köket.
Nja.... Det är en sak om vi inte får till köket i tid pga egen orsak. Inte att allt är klart för att sätta dit köket, men att det inte kommer.

Så åkte vi till Sjödins på Frösön. De anser att om man ska få sälja kök så ska det ritas upp gratis! (Bra tycker jag!)
Agnetha S hjälpte oss och hon var så himla trevlig och glad! 
Vi lämnade skissen och skulle återkomma med ett par detaljer så skulle hon försöka rita upp vårt kök ganska omgående. 
Jag kände direkt att DÄR ville jag köpa köket!!!!

Känns sjukt spännande att se vad de kommer fram till. Tror att ett HTH-kök kommer att göra susen i vår nya stuga!=)

Ska försöka fota lite från huset oxå så småningom. "Before - after", hoppas på stor, stor skillnad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback