Sundsvall igen

Bidde en tur till Sundsvall igen. Vi bara måste ju kolla IKEA-kök oxå. Hittade ett kök (Abstrakt) som var jättefint! Och jag kan tro att priset är riktigt bra jämfört med andra köksmärken. Men vi ska i alla fall kolla in de två andra förslag som är på gång!

Jag och barnen orkade inte vänta på köksritningen som skulle upprättas a' la IKEA-vis, så vi drog och käkade lunch. Jag och Tuvis tog kyckling m pommes. Nellie fick barnpastan som kostade hela 5 kronor!!!! Och mätt blev hon. Helt otroligt. Vi käkade lunch, inkl. dricka + glass + en kaffe. Allt för 148 kr. Fantastiskt!



Efter IKEA åkte vi till Drakborgen. Fast jag tog bilen och gjorde en liten repris på Hööks=)
Tänkte byta Nova-bettet som jag köpt eftersom det var för litet. Men då fanns inte rätt storlek. Så jag gick runt lite i butiken och NATURLIGTVIS fann jag lite annat smått och gott....

Köpte bl a ett nytt tävlingsschabrak till Tuvis. Inte prio 1, men jävligt snyggt!
Jag provade även ett par HV Polo ridbrallor som var assnygga. Var lite småsladdriga, men bra i midjan. Nåja, det tål att tänkas på=)


Hade själv gärna haft ett. Basse skulle vara superfin i det, men han är ju inte igång ännu för tävling så det får bli lill-fisen som får vara snygg!=)

Sen åkte jag upp till Drakborgen jag oxå. Dit åker vi inte igen!
Först kostade det 120 kr per barn i inträde. Visst.... Men väl därinne var det flera saker (de roligaste!) som kostade mera pengar att göra. Typ, köra liten bil en pytteliten stund = 10 kr. Spela "hockeyspel" = 10 kr.
Åka sån där helikopter som står på affärer = 10 kr.  Gissa om man skulle kunna bli totalt ruinerad om man inte kan hejda sina barn.
Och fikat var inte kul heller. Så äckligt kaffe att det blev odrucket! Och allting var dyrt förstås:(
Nä, nästa gång får det bli Boda Borg! Då vet vi att det är valuta för pengarna i alla fall!

Det var väl möjligen den här jag hade kunna tänkt mig att leka på en stund.... Men nä, det fick vara. 
Nellie var väldigt sugen på att betala pengar för att åka...  Va? När det finns en nästan likadan hemma???





I bilen hem var det två som somnade. Antar att det är jobbigt att vara på Drakborg....





Kommentarer
Postat av: Jag

Vi har en BÄTTRE hemma.

2012-05-07 @ 12:49:18
Postat av: Åsa

Att vi har!

Två till och med!

2012-05-07 @ 12:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback