Hipp, hipp, hurra för mig idag! :)

Så fyller man då år - igen! Känns inte som att det är så märkvärdigt längre. Men man börjar väl bli van. Tack och lov....:)
 
Idag blev det till att ställa väckarklockan eftersom Tuvis skulle iväg och träna gymkhana inför luciashowen. Känns rätt tryggt även om ponnyn (Mist) bockar och småbrallar lite emellanåt. Tror att ponnyn uppskattar ett lite annorlunda inslag i vardagen:)
 
Träningen gick bra och sen åkte vi hem. Jag och Tuvis sadlade hästarna och gav oss ut....
Men hallå? Är vi inte riktigt kloka eller??? Det var -10 grader och fullt ös på blåsten! 
Man kan säga att det var minst sagt kallt! Vi insåg detta och vände faktiskt efter en stund. Nåja. Dom fick en liten travtur i alla fall.
 
Basse som inte rör sig alls på veckorna har tyvärr tappat muskler och kondition. Men pigg och alert är han ändå. Väääääldigt pigg alltså! Spöken överallt typ:)
Men det får bli så den här vintern (nu försöker jag döva mitt dåliga samvete....) och så får det bli nya tag till våren. Det borde väl vara ok....?
Crux har bättre kondis och är riden mera. Men Tuvis har ju möjligheten att rida innan det är kolsvart....

Efter försöket till ridtur så var Tuvis alldeles trött och matt så hon fick gå in. 
Nä, förresten! Först fick hon sin trötta mamma att åka ner på affären för hon ville promt baka pepparkakor. Och då behövs ju pepparkaksdeg!
Åsså handlade vi till middagen. Tuvis beställde mango-kyckling och det tyckte faktiskt födelsedagsbarnet lät ok oxå:)

Jag fick alltså äran att mocka och fixa i stallet...  Tog som vanligt ganska lång tid eftersom jag är galet noggrann när jag mockar. Lite åt det sjukliga hållet faktiskt.... (eller är det normalt att vända på varenda spån...?).
 
Nu är det nog dax att plocka in kusarna från den iskalla stormen ute och låta dom käka hö inne istället. Ska bara dricka upp min goda glögg först. Årets Blossa var riktigt god!!!!

Sen ska vi fixa mango-kycklingen! 
 
Ses och hörs!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback