Dax att ha en målbild klar?

Funderar mer och mer på att kanske, eventuellt, möjligen....sätta upp några små mål med ridningen. 
Jag känns ju inte helt målmedveten som ni kanske märker....

Faktum är att jag har en fantastisk allround-häst. Det låter kanske inte lika coolt som att ha en fantastisk hopphäst, eller en fantastisk dressyrhäst, men jag tycker att min häst är rätt bra på både och. Det måste ju vara bäst?
Vi har ju inte i direkt OS i sikte och då räcker han ju till gott och väl.

I dressyren tycker jag att det har varit en hel del framsteg på sistone när vi ridit för tränare. Tyvärr var ju Basse inte helt fräsch i söndags när Anneli Elofsson hade träning igen. Mycket trist! Men nästa gång - då jäklar!
Tror (och hoppas) att jag äntligen börjat fatta hur vissa pusselbitar ska läggas. Bättre sent än aldrig.... På Yannic-träningen kände jag ju två magiska steg och jag kände även Basses bakben ordentligt. 

Tror även att jag börjat rida mera med sätet än med tyglarna vilket oxå resulterar i en viss "magi" när det fungerar. Men grejen är att man skulle behöva någon duktig människa som står och ryter åt en varje gång! Annars sitter man ju och harvar på med de fel man inte känner själv.....

Och tanken är ju att det ska bli någon dressyrtävling oxå....

Är toksugen att hoppa oxå. Tanken finns att ge sig ut på någon tävling. 
Men jag kanske ska börja med klubbtävlingen och se hur det går innan jag börjar kackla alltför mycket....=)

Fast förresten.... Jag kanske skulle ta och börja med och lastträna hästarna. Det blir betydligt enklare om man kan få in dom i transporten.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback