På ponnypromenad!

Igår var det träning på klubben för Jannic Jönsson. Hon höll träningar i både dressyr och hoppning. Jag kunde ju inte vara med på hoppningen eftersom vi skulle in till stan på eftermiddagen....
Men dressyr bidde det i allafall. Både för mig och Tuvis.

Basse fick bli snygg i sitt vita "hjärt-schabrak" och nya röda benlindor.
Tyvärr kom jag inte på förrän efter ridpasset att jag skulle fota snyggingen. Och då hade jag ju hunnit linda av en linda fram redan.... Så därför blev det ett "bakdelsfoto" med skitiga lindor....=)


Båda hästarna jobbade på bra och Basse var alldeles jättesvettig efteråt. Vi jobbade bl a galopp i vänster varv (som är lite jobbigare än höger) och minskade volten. Ställde honom utåt emellanåt för att få in bogen. Det var jobbigt sa Basse! 
Rätt var det var så kände jag att det blev helknasigt och då sa Yannic att Basse hade gått över i "en suuuuuperfin korsgalopp"! =)

Hästarna fick stå inne och mumsa hö ett bra tag för att torka och ta det lugnt. Sen fick de gå ut i hagen och fortsätta äta. Ingen risk att magarna blir mindre direkt....


Idag åkte jag själv till stallet. Barnen åkte slalom och det kändes helt ok. Basse har ju tappat en skojäkel så han har viss nivåskillnad nu och jag vill inte rida då. Hovslagarn kunde komma på tisdag så det blir ju inte alltför länge han kan stå och lagra energi=)

Så jag tog en promenad med lill-Cruxis istället. Fantastiskt väder, även om det småblåste litegrann.


Världens sötaste ponny!!!
Vi tränade faktiskt lite när vi ändå gick omkring. Nu hajjar han nog det där med att stanna när jag stannar. Och han fattade även att han skulle backa när jag backade. Vi sprang faktiskt lite och stannade. Dutti häst!!!
(Och när det finns lite godis i fickan lär man sig ju så himla mycket fortare......!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback