Pysseldag....

...får det bli när det är -31 grader när man kommer till stallet.
Uscha, hästarna kommer att bli omotionerade hela helgen. Men det är inte mycket att göra något åt. Om man inte har väldans goda kontakter med väderguden förstås... och det har uppenbarligen inte jag...
.
I dag åkte jag och Brell till stallet för att fixa. Våra hästar hade fått stå inne från morgonen. Hälften ut, hälften inne. Dels är vi rädda att vattnet fryser och dels vill nog ingen häst vara ute hela dagen när det är så kallt. Det var -36 grader i morse.... Sjuuuukt kallt!!!!
.
Jag mockade och Nellie pysslade lite med Cruxen. Han fick en fin inbakad fläta idag=)
.
.
.
Och Crux-sötisen fick bli kliad på halsen oxå. Det är ju sååååå skönt!!!!
.
.
.
Nu håller vi tummen att det blir lite mildare väder i morgon....
Fast rida hinner vi i vart fall inte. För jag och Tuvis åker till Sundsvalls Ridklubb och hoppclinic med Maria Gretzer. Bästa Ulla ska oxå dit. Ska bli roligt att träffa henne igen!
.
Först blir det en sväng till Hööks... Antar att jag får stilla mitt shopping-sinne äntligen....=)
.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Mina hästar har varit ute från åtta på morgonen till sju på kvällen, och de verkar helnöjda med det. Jag ahr inget vatten som kan frysa i stallet så jag slipper tänka på det! Ses i eftermiddag!

Postat av: Åsa

Hästarna klarar sig säkert jättebra så länge de har mat.

Men de såg ut att vara rätt nöjda med "kortdag" oxå=)

2012-02-06 @ 08:18:02
Postat av: Caroline Gärde

Så fin plutten blir, sööötnosar! :)

2012-02-08 @ 16:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback