Snö, snö och mera snö!

Idag vräkte snön ner. Tror det snöade extra mycket på lunchrasten när jag var ute med Diesel. Eller oxå kändes det bara så....

Hyfsat blött....




På eftermiddagen däremot blev det kanonväder! Men det fick man ju njuta av på fel sida fönstret....

Idag hade jag hjälp att motionera Basse. Och som grädde på moset så var rubbet fixat! Vatten, höpåsar, kraftfoder och spånet i boxarna har nog aldrig varit så himla jämnt efter mockning. Plant som ett dansgolv (Tuva blev imponerad!)
Så tusen tack snälla Elise!

Lill-Cruxen fick oxå röra på sig. Tuvis red lektion i "tantgruppen" (man kan säga att hon sänker medelåldern en hel del - vilket jag inte gör när jag är med där=)). Det var markarbete på schemat.

Crux hade varit ovanligt pigg. Kanske beroende på att han blivit av med en hel del päls. Det låg ju typ en hel ponny på golvet efter klippningen i går. Så en stund hade jag tre hästar...=)





Det var inte planerat att Tuvis skulle rida lektion ikväll så först beredde hon sig på att rida ute i paddocken.


Visst är han söt i Basses ländtäcke? Hmmm.... Det var mycket händigare förut när båda hästarna hade samma storlek...

Nu väntar jag på grejerna som beställdes igår. Båda leverantörerna har skickat paketen idag! =)
Tror att Cruxen blir supersöt i sitt nya Shires-täcke.

Nä nu är det kvällen! Sussa gott!



Kommentarer
Postat av: Elise

Jag är bara glad som får hjälpa till och får rida din superfina häst! Gillar han mer och mer för varje gång jag rider han! :) Kul att ni gillade dansgolvet :P

2012-02-23 @ 22:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback