Mäkt-Basse!!!

Efter utsläpp, frukost och mockning bestämde vi oss för att rida i ridhuset.
Tuvis plockade fram några galoppbommar som hon och Cruxen galopperade över utan några som helst svårigheter.
Ett sockerbitshinder och ett räcke.
.
Crux hoppade jättefint och Tuvis var jätteglad. Några skutt, för sen tyckte hon att det räckte eftersom både hon och Crux sannolikt var såååå nöjda. Helt rätt! Nu har de stärkt sitt självförtroende vilket är det bästa man kan göra för både häst och ryttare förstås.
.
Själv är jag sjukt glad och nöjd!
Tuvalisa puttade upp räcket några hål. Sen höjde vi lite till... Jag visste inte vad höjden var riktigt, men det såg vääääldigt högt ut=)  Jag sa till Tuvis att hon fick inte säga högt vad det låg på innan jag hoppat. För då hade jag troligen bangat...
.
Utan att det kändes nervöst eller nåt så hoppade jag och Basse. Han var helt underbar idag och var pigg men inte alls galen. Det visade sig att vi hoppade nästan 1.20. Det var ett par cm kvar till den höjden, men jag är sjukt, sjukt nöjd.
Min ädle springare steg rejält i graderna idag=)
.
Faktum är att vi gjorde ett par språng på den här höjden, och det kändes inte konstigt eller svårt alls!!!!
.
LYCKA!!!!!
.
.
Var tvungen att fota lite oxå....=)
.
Kolla! Nästan så att jag inte ser över hindret... Eller... nästan i alla fall=)
.
.
Grodperspektiv...
.
.
Nästan lika högt som CruxDelux!!! =).
.
.
Puss på dig, världens bästa häst!!!
.
.
Sen var det skönt att få gå ut i hagen och slappa och käka!
.

Kommentarer
Postat av: Caroline Gärde

Å vilka fina och mysiga bilder! Kul att det går så bra med hoppningen! :) Hoppas ni har det fint i snön, här i gbg har vi inte haft en enda dag med snö.. ta hand om er, å krama om Cruxen från mig :).

2012-01-16 @ 10:26:40
Postat av: ida

BRa jobbat Åsa! =) Basse ser inte ens ansträngd ut =) Bara att höjja =)

Postat av: Åsa

Ja Caroline, det är så himla skoj med hoppningen. Tuvis börjar tagga inför kommande tävlingssäsong=)

Vi har snö, men just nu är det plusgrader. En otroligt mild vinter!



Tack Ida! Basse känns mer och mer stabil i hoppningen. Det är mest stolpskottet på ryggen som ställer till det....

Blir nog någon cm till när rätt läge dyker upp=)

2012-01-18 @ 12:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback