Blöt häst!

Ikväll bidde det några varv på travbanan. Skritt och trav. Sen gick vi ut på en liten väg och skrittade ner och tog en kort galopp tillbaka. Alldeles för kort. Hästarna blev inte en andfådda.... Sen fick vi ge upp eftersom det bidde så himla mörkt.

Basse skulle verkligen behöva jobba och bli ansträngd. Han bara växer och växer....:(  Skulle haft hönät över rundbalen. Grejen är att då kanske höet skulle bli för gammalt istället...
Tyvärr funkar ju inte dom där hönäten/påsarna som jag köpte sen Crux (den lilla illbattingen!) fick broddar i skorna. Han krafsar på hönäten och fastnar. Men mindre att käka skulle inte skada....

Nåja, kanske är en lösning i sikte INNAN min vackre spanjor får fång....

Crux fick jobba lite till en stund i ridhuset. Tror inte att han uppskattade det egentligen för han blev lite seg och tråkig. Annars kan vi meddela att han var tok-pigg ute! Och det uppskattade Tuvis=)

Basse fick sig en dusch. Han skötte sig väldigt bra och jag tror t o m att han tyckte det var lite skönt. Tog slangen och försökte mig på en "jag-sprutar-vatten-in-här-så-kanske-det-bllir-rent" på skapet. Får väl se nästa gång han slänger ut snabeln om det hjälpte=)

Han fick stå med ulltäcke en stund men sen tog jag av det (naturligtvis var han tvungen att rulla sig... blöt och härlig så fastnade det enormt mycket spån!!!). Det är ju vi som har utsläppet i morgon så vi får se om han får gå ut naken eller med täcke.
Cruxen sover oxå naken ikväll. Han har ju inget hår på kroppen så det blir täcke på i morgon bitti.

Förhoppningsvis kan det bli en skön och lång utetur i morgon. Både flåset och hästhjärnorna behöver ansträngas.

Tog inte ett enda foto ikväll tyvärr, men ni får väl använda er fantasi:)

Nu ska jag återgå till mitt goda glas vin...

Förresten..... Idag säger vi ett stort grattis till bästa Ulla Ågebrant som fyller år!!!! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback