En fin-fin dag!

Skulle önska att man var lyxhustru och kunde jobba halvtid eller nåt. Idag slutade jag strax efter kl 12. Barnen har ju sportlov och vi bestämde att åka till stallet på eftermiddagen.

Så himla skönt att komma dit utan någon som helst stress. Det var Öppet hus/Prova-på-dag i stallet idag så en hel del "okända" människor dök upp. Trevlig med visat intresse!

Jag tog en tur ut med Basse. Trodde att det skulle gå att galoppera på Vålåvägen idag, men det var så himla knöligt och tråkigt så vi vände efter en bit. Så fort vi vänt hemåt igen så fick Basse en raket i ändan och helst hade han velat rusa hela vägen.

Tog och gick in i paddocken istället. Inte helt bra underlag där heller, men vi körde lite galoppjobb och Basse fick både flåsa och svettas lite. Bra, bra! Men han tycker nog att livet är bra underligt nu. Ingen mat och hårt jobb!!

Tuvis red oxå i paddocken en sväng. Här vet jag inte riktigt vad Tuva och ponnyn gör egentligen. Dom ser lite tokig ut båda två....:)

Här ser dom mera normala ut. Eller.... i alla fall Crux....



Cruxen fick jobba hårt idag och träna dressyrprogram. Först tränade Tuvis LB1 (hon tycker att det är enklare än LC1....) och sen tränade Nellie LD1 i ridhuset.

Dom är så himla söta!







Efter ridpasset tog Tuvis och byggde en liten koja!


Så efter en lugn och fin eftermiddag, och med motionerade hästar, åkte vi sen hem.
I morgon ska Basse få vila eftersom vi galoppjobbade idag. Kanske ska jag ta och lastträna lite i morgon? Kan ju bli intressant.....






Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Ja men jag har alltid varit lite galen! ;) Inte alltid en bra egenskap att vara så våghalsig dock... haha.

Klart det går bra, tuta och kör bara! :)

Eftersom vi ska tävla i Sundsvall på lördag tycker jag att det blir lite mycket att tävla på söndag också, med tanke på att vi även ska tävla helgen därpå.. Så det blir inget KM för oss den här gången. :)

Postat av: Jenny

Jag tycker att Tuvalisa har helt rätt - LB:1 är enklare än LC:1 ;)

2012-03-08 @ 14:01:18
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback