Galopp - skritta är trååååkigt!

Det tycker i alla fall Basse-mannen=)

Idag åkte jag till stallet ensam. Fast Nellie var redan där:) Hon hade åkt med en kompis dit lite tidigare.
Jag tog in och klädde på Basse på en gång. Eller ja... innan jag klädde på honom så borstade jag av ungefär ett kilo hår!!!!
Vi gav oss iväg längs Vålevägen. Jag trodde det tinat av mera än det gjort. Väglaget var inte jättebra ännu, men tillräckligt för att vi skulle traska i väg.
Efter en bit blev det mindre snö-is och vi tog en ganska lång och härlig galopp!

Jag hade Myler-bettet och det är helt outstanding! Han tar förhållningarna istället för att man måste dra och slita när han vill ge sig iväg. På vägen hem tog vi en galopp till. Fantastiskt härligt!
Men Basse tyckte jag var en riktig tråkmåns när jag saktade av.
Han är så himla kul min häst! I just love him!!!!

Sen blev det mockning och sånt. 

Och nu är det klart med köpet av gården!!!! Vi flyttar 1:a maj-helgen. Det blir jättekul, men oj så stökigt!
Eftersom vi ska byta hus så blir det inga marginaler alls! 
Vi ska börja med att riva lite och sen ska det stå fyra ozon-apparater i huset för att få bort så mycket röklukt som möjligt. Då får ingen vistas i huset och det betyder att vi blir hemlösa några dagar...
Så om ni ser familjen Roos i nåt hörn på Centralgatan så kan ni väl skänka en slant....?! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback