Genrep.....

Gjorde helg lite tidigare än jag egentligen skulle, men det kändes ok för det var lugnt på jobbet:)

Åkte hem och hämtade barnen + en kompis (till Tuvis alltså) och sen mot stallet!

Det var programträning som stod på schemat ikväll. Härligt att i lugn och ro få mocka och sen gjorde vi i ordning Crux för Nellie var först ut. Red fram i paddocken.
Nellie var grymt nöjd över sig själv som för första gången tordes rida själv ute! Duktig tjej!
Jag stod i mitten och behövde mest bara berömma faktiskt! Känns som hon har hyfsad talang. Och idag kom hon på hur hon ska göra för att sitta på rätt nedsittningsben! Även om det innebär lite framåtlutning när traven startas så är det ju kanon!

Den tjejen lär sig snabbt!

Här rider hon fram....



Nellie fixade LD:1-programmet alldeles lysande och jag hoppas att hon vill tävla i morgon.

Efter Nellie var det Tuvas tur att rida programträning. Hon ska tävla i LB:1 eftersom programmet är "enklare" (att lära sig alltså) än LC:1. Crux var lite seg, och tyvärr var jag tvungen att gå och fixa Basse medans Tuva red så jag hann inte se något.
Hoppas att hon gör sitt bästa i morgon, även om hon har minst sagt tuff konkurrens och att få rosett blir nog svårt.... Hon bad mig ge Crux lite extra havre ikväll, och det fick han=) (Bara han inte flyger i luften med Nellie....)

Sen var det min tur.... Fattar inte, men jag tycker alltid att jag har så god tid på mig åsså blir det panik i slutänden...
Men i vart fall tog jag ut Basse och vi värmde ute i paddocken. 
Väl inne i ridhuset tyckte Basse att det blev jobbigt. Jag vill ju gärna att han ska gå hyfsat stadigt, inte skjuta ut bogen och sköta sig rent allmänt.

Fick en del tips av Camilla (som håller i programträningen) och i morgon ska jag värma med en hel del tempoväxlingar. Behöver aktivera bakdelen och få honom alert och på hugget. Lagomt mycket alltså....=)

Nåja, det går som det går i morgon. Mitt mål är att komma ihåg programmen och göra mitt bästa. Kanske, kanske kan det bli något bättre än förra dressyrtävlingen.

Kanske man ska kika på resultatet från den och försöka se hur det kan bli bättre....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback