Hår, hår, hår!

Hugaligen så hårigt livet är nuförtiden. Åtminstone när det är rykt av häst....
Idag tog jag ryktstenen och det rasade ner hur mycket hår som helst!  Det som inte landade på golvet fastnade på mina kläder eller satte sig i min näsa!

Antar att det måste klia och kännas lite besvärligt för hästkrakarna. Cruxen hårar oxå. Men nu kan man säga att det var väääääldigt bra att han blev klippt! Annars hade vi nog haft ett kilo hästhår på golvet (och på kläderna och i näsan!) varje dag=)

Något som är oerhört trist är hur schabraket ser ut efter ett pass.... Idag tog jag ett nytt schabrak och det såg ut så här efteråt.....



Men förutom en massa hår så hade vi ett riktigt bra ridpass idag!
Jag och Tuvis gick ner till paddocken som är helt ok att rida på nu. Nellie och Frida hade satt fram ett sockerbitshinder som vi hoppade över några gånger. Jag och Basse provade några omhoppningssvängar och ibland funkade det - och ibland inte:)

Vi tränade även lite på att hoppa och sen göra halt. Funkade ibland -  och ibland inte=)

Nellie och Frida fick agera miljötränings-objekt oxå. Basse fick för sig att dom var jättehemska när dom sprang utanför paddocken. (Men dom var bara hemska när vi galopperade....?)
Så under kontrollerade former fick dom springa medans jag galopperade Basse i närheten. Han gjorde några ordentliga "nu-blev-jag-så-rädd-att-jag-måste-flyga-i-luften"-språng. Men jag satt kvar! (Är man tjurig så är man!)

Crux skötte sig utmärkt. Han var taggad och Tuvis var nöjd! Crux brallade t o m lite idag, till Tuvas förtjusning=)

Efter passet fick både Nellie och Frida skritta av Cruxen. Han är ju värsta ponny-ridnings-ponnyn=)

Både jag och Tuvis tyckte att vi hade ett riktigt bra träningspass. Hästarna fick jobba. Och vi med!

I morgon tror jag det får bli dressyr. Ska sätta Myler-bettet på Achentränset. Basse går ju så himla bra på det bettet. (Det enda bett hittills där jag känner att han tar förhållningarna på ett bra sätt)
Borde kanske rida igenom programmen inför tävlingen på lördag. Jag har ju tyvärr inte gjort det ännu..... Är man klok eller???? (Svar NEJ!!!!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback