Häxkonster!

Åkte till stallet med ambitionen att rida och lastträna.
Bidde inget av det för min del:(   Nåja, båda tjejerna red Cruxen så han fick i alla fall jobba.
Basse fick stå i boxen och sura....

Tuvis red igenom programmet igen. Den här gången fick hon coachning av Maria som oxå var där. Tuvis var jättenöjd för hon fick ett bra tips om hur hon ska kunna hålla rätt galopp hela vägen!

Maria hade ju häxan (Eastwick) där. Häxan har en förmåga att inte bete sig helt normalt jämt=) Småbockade och lite så även idag. Så när jag står där och glor på alla som rider och känner själv hur otroligt ridsugen jag är (men inte kan klä på Basse eftersom jag hade både Brell och en av hennes kompisar med mig och deras tålamod räcker inte allt för länge) så frågar Maria: "Har du inga ridkläder på dig?"
"Jo..."
"Vill du prova?"

Jag hämtade hjälmen och satte på mig ridstövlarna (och tog av täckisarna!). Väl tillbaka konstaterade jag att jag hann aldrig bli nervös. Hade vi planerat att jag skulle prova Häxan så hade jag nog bangat! =)

Upp i sadeln på jättestora hästen!

Travade lite och ofrivilligt blev det även några galoppsprång:)
En mycket trevlig häst faktiskt! Hon kändes inte så stor att rida som hon ser ut. Pigg och glad (jodå, jag fick känna på ett par små snälla bocksprång), men naturligtvis hittade jag inga knappar direkt. Men det var riktigt kul att få prova! Jag kände mig hedrad! 

Ville förstås föreviga det hela så Nellie fick fota. Synd att hon inte fick med Häxans lååååånga ben, men ni kan ju bara gissa hur liten jag kände mig på den här hästen=)




Och naturligtvis ville vi ha en bild på både liten och stor=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback