Måndag 12 mars

Efter jobbet åkte jag och tjejerna till stallet. Som vanligt på måndagar hade vi insläppet.
Men innan dess hade vi planerat att skritta våra hoppe-hästar en stund idag. Jag och Tuvis gjorde i ordning hästarna på en gång för att hinna få lite dagsljus.

Jag tog barbackagjorden på Basse eftersom vi bara skulle skritta. Tuvis tog det säkra före det osäkra och hade sadeln (istället för att rida barbacka) eftersom det fortfarande blåste litegrann. 

Det blev 3 varv i skritt runt travbanan. Lugnt och fint och jag tror hästarna tyckte det var rätt skönt att bara få lulla på efter gårdagens ansträngning. Väl tillbaka till stallet gjorde jag en repa förbi transporten för att kolla hur det såg ut där, dvs om jag möjligen snart kan lyckas koppla på den och köra iväg någonstans....

Där var det blött! En jättevattenpöl! Var faktiskt vääääldigt tveksam till om Basse skulle ens gå i närheten av vattnet. Men efter pyttelite funderande klafsade han i. 
Och Tuvis ville oxå prova så då blev det en repris=)  Både Basse och Crux plumsade i vattenpölen utan att bry sig nämnvärt. Bra, bra!

Nellie hade under tiden mockat Crux box. Basses box var dock orörd=)
Men det gjorde inget. Jag mockade, fyllde hö och Tuvis fyllde vatten i hinkarna. Sen fick kusarna sin mat och sen började vi plocka in hästar. 
Det gick så himla smidigt allting så vi var klara redan kl 19.20. Rätt skönt!

Får väl se vad vi hittar på i morgon. Skulle faktiskt behövt öva dressyrprogram. Men jag kanske ska börja med att lära mig programmet först.....=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback