Öl och vin...

Man kanske inte borde dricka vin på en tisdag?

För i tisdags hade jag ju "lyxhustru-dag" och jobbade  bara halva dagen. Jag och tjejerna åkte till stallet och red och fixade. Kom alltså hem i ovanlig tid.....Typ, precis till middagen.
Så himla skönt. Så skönt att jag tyckte ett glas vin var på sin plats. Och gubben hade faktiskt sprättat en pilsner.

Då kom barnen på att dom ville åka kvällsåkning i slalombacken!

Eh.... ingen av oss fick ju köra bil... på en tisdag.... eh..... (pinsamt!!!!)

Tuvis ringde till våra bästa grannar och kollade om kusinen skulle iväg (så kanske dom kunde få snålskjuts).
Hörde hur hon sa nåt i stil med "Mamma har druckit vin å pappa har druckit öl!"

Gissa om vi kände oss som några alkis-föräldrar.... (pinsamt!!!!!)

Ett samtal till en kompis. Och jag funderade på om ryktet snart skulle gå om Tuvalisa och Nellies suparföräldrar...(pinsamt!!!!).  Samtalet resulterade i alla fall att barnen fick åka till backen - och hem igen=)

Nu har vi lärt oss att INTE dricka vin eller öl när slalombacken är öppen...=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback