Gudstjänst

Jo, idag har vi i kyrkan. Det var familjegudstjänst och Kim jobbade så vi passade på att gå dit jag och barnen.
Efter gudstjänsten skulle Kim plocka ihop och stänga kyrkan. Vi hamnade i sakrestian där även prästen var. Av någon anledning började prästen (Solbritt) och mina barn sjunga tillsammans. När jag kom in var det "Gubben Noa" som gällde. Iiiiihh! Mina barn kan ju även versioner som inte är helt rumsrena, och att sjunga dom öga mot öga med prästen kanske inte var riktigt meningen. Men det gick rätt bra och det enda som slank ur var "Gubben Noa, gubben Noa var en hedersman. När han gick på dasset...", sen bidde det inget mera av den texten. Pust!
Å' andra sidan hade det nog inte gjort så mycket heller.... Hon verkar rätt "vanlig", Solbritt.

Kim fick vara med i barnens framträdande. Han hade på sig en filthatt som var klädd med granris och skulle föreställa en stor och ståtlig gran! Nellie har pratat mycket om att "pappa var en gran idag!". Passade utmärkt till hans svarta kostym...

Har nyss avnjutit helgrillad älgfilé, råstekt potatis, bearnaisesås och sallad. Mycket gott! Barnen fick glass sen och nu sitter dom och kollar på Bolibompa.

Själv läste jag ut "Stenhuggaren" igår. Sist i boken fanns författarens mejladress och jag tror bestämt att jag ska skicka ett mejl till henne. Vore ju kul om hon tog sig tid att svara...

Ser till min förfäran att jag blivit "blogg-haffad". Man ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv... Jag är ju inte underlig för 5 öre, så vad ska jag skriva om? Måste fundera lite och ber att få återkomma så snart jag lyckats klura ut mina underliga egenskaper (för jodå, visst finns dom!). Värre blir det att skicka det vidare till andra bloggare eftersom jag bara läser två, och det är Ålandsjenny och Maggan.... Och det är ifrån dom "haffandet" kommer. Hmmm.... Vad händer om man inte kan "haffa" vidare? Blir man haffad på riktigt då? (Kanske man får åka polisbil då !!!!)......

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du får väl säga till om du behöver hjälp med att hitta på några underligheter...Kram!

2007-05-06 @ 20:10:31
Postat av: Åsa

Visste väl att du har en lång lista.....

2007-05-07 @ 08:11:08
Postat av: Johanna

Visst är hon bra Camilla Läckberg! Jag har läst alla hennes böcker och i brevlådan idag ligger hennes nyaste: "Tyskungen". Gå gärna in på hennes blogg och kika lackberg.blogspot.com. Hon svarar snällt på mail, har mailat henne ett par gånger, hon är supertrevlig!

2007-05-14 @ 15:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback