Kim 40 år ! Jenny 40 år! Lennart 40 år! Och idag är det Mors Dag.

Man blir trött av 40-års kalas... Numera ryker ju minst hela dagen efter då det tar sin lilla tid att återhämta sig. Det var i alla fall ett roligt kalas. Vi var alltså på kusin-skrällets party i Döviken. På inbjudan stod det "Taskig dag, jag vet!". Men Kim har vi ju liksom firat redan + att vi fick besök på födelsedagen av Kims jobbarkompisar. Dom hade köpt en sovsäck. Sen kom oxå Maggan, Micke och Anders. Kim fick "nästan" sitt efterlängtade tält.

På Lelles kalas träffade jag bl a hans bröder, Lars och Gunnar. Det måste vara ungefär evigheter sen jag såg Gunnar. Kanske t o m när jag var liten. Och Lars vet nu om mina skrivar-ambitioner. Gissa om man pladdrar på bra efter några bira?! Nåja, hittar jag nåt intressant att skriva om så ska jag banne mig skicka in det till Lars. Fast han förvarnade att han var tuff på att såga material, så man kan ju förbereda sig så gott det går.

Festen innehöll förstås en del tal, sång och skojigheter. Vi satt tillsammans med Micke och Maggan, intill honnörsbordet. Tack M & M för mycket trevligt sällskap, som alltid !!!  Efter en massa ätande var det tipspromenad och det var födelsedagsbarnet själv som hade skrivit den. INTE lätt! Och vi vann inte. Enda frågan man var nästan (!) säker på var den där det fanns svarsalternativ "MoDo" på samtliga val.

Självklart blev det spelning senare på kvällen. I diverse olika konstallationer. Lena sjöng, Kristin sjöng, Lennart sjöng, nästan alla (som kan) spelade och det byttes folk på scenen hela tiden. Fränt! Vid strax efter kl 2 var jag ganska nöjd och Kim och jag tog taxi hem. Herrejösses vad taxametern snurrade fort. Typ, en krona per hjulvarv kändes det som. Å andra sidan är ju inte taxiåkning längre den vana som man hade för 10-15 år sen....

Mika var barnvakt och när vi kom hem (ca 2:30) såg hon ut att vara vääääldigt trött. Jag träffade henne en sväng idag och efter en sovmorgon verkade hon ok. Kanske ska vänta lite med att fråga om barnvakt den 7 juli....

Tvillingsyster Jenna hade blivit bjuden på resa till Paris och messade triumfbågen till mig. Lunch på Champs Elyssé (stavas det så?) lät ju inte helt fel.

Småstjärnorna gick jättebra. Tuvalisa var strålande och hon borde verkligen få utveckla sitt dansintresse. Det blev succé kan man säga, när hon plättlätt gick ner i splitt och spagat. Fick frågan om det var mig hon brås vigheten på. Knappast!!! (Bara tanken på att själv gå ner i splitt gör att man börjar fundera på 112...)

Idag har vi varit och ätit smörgåstårta på Solvägen. Anders och Adam kom dit. Adam ska ju sjunga flera sånger i musikalen "The king and I" och det är så himla trist att inte få se det. Men förhoppningsvis är det någon som filmar så att man får se det senare. Blir ju dock inte lika häftigt som att fått vara där, på plats. (Antar att man hade bölat som en galning, precis som när Andrea sjöng i "Jesus Christ Superstar"...)

Nä, kära vänner. Jag hade nog kunnat sitta och skriva hur mycket strunt som helst idag, men jag ska bespara er det. I stället tror jag att jag lägger mig raklång i soffan och tar en lapp och skriver ner det jag ska försöka att packa med inför resan. Jo, visst hade jag kunnat packa direkt, men det känns ohyggligt jobbigt just nu....

Ska dricka ett par liter vatten oxå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback