Mat, mat, mat...

Igår var det en riktig matdag. Efter att ha köpt halva ICA-butikens innehåll (av det som inte redan var slut som vanligt...) var det igår dax att börja tillaga födan. Jag tycker att det är superkul att stå och kocka, gärna med ett glas vin bredvid. 2 glas "matlagningsvin" räckte faktiskt från kl 13 till 16. Då är det väl helt ok?
Det bidde potatissallad, grönsallad med diverse i. Jag vill varmt rekommendera att stoppa i ärtskott nästa gång ni gör en sallad. Såååå himla gott! Få se nu, jo det bidde även en morotssallad och förstås fläskkarrén. Och allt snacks innan maten. Parmesanchipsen är otroligt goda.
Maggan & co kom och bar på massor av byttor och skålar. Det var potatisgratäng, en underbar Maggan-grönsallad, röror, m.m. Ingen konst att bjussa på middag när hälften tillagas av gästerna själva...

Det var fantastiskt trevligt. Vad kan det annars bli med såna härliga människor. Kim fick skjorta, ett bälte och lukta gott (Hugo Boss) av faster Jenny. Vi hade till henne köpt ett "SNÖ" halsband och armband. Sååå snyggt ! Holken 1 hade köpt underställ till Kimpa. På nåt vis blir det mycket "vildmarks"-stuk på Kims presenter. Fast det vet han ju inte om ännu. Törs ändå skriva det för än så länge tror jag Kim har lyckats vara inne och kolla på Blocket, men där är nog datakunskaperna slut...

Rätt trött idag, men helt ok annars. Har svullat middagsrester från igår till frukost... (Hur hungrig får man vara en morgon som denna?)
Nu ska jag nog borsta tänderna (jättebra förslag!!!) och sen ska jag och Tuvalisa promenera i regnet och blåsten ner på byn för att köpa en present till Linda. Tuva fick kalas-inbjudan igår, och både Kim och jag hade glömt bort det redan..  Faktum är att Tuva själv hade oxå glömt det. Hon ringde dock till Linda för att kolla om hon ville leka idag. "Jamen jag har ju kalas idag", sa Linda. Just ja..... här är föräldrarna med stenkoll!

Nä, undrar om man ska ta tjuren vid hornen och klä på sig och gå ut en stund. Vore kanske en bra idé att promenera med öppen mun idag för att få i sig lite fräsch luft...

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mmm... det var riktigt supergott och väldigt trevligt! Som alltid :))

2007-05-19 @ 13:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback