Iiiiihh..... Fullt igen!

Nu har jag nog snart fyllt skallen igen... med diverse funderingar!
I morse träffade jag "företagar-snubben" och pratade om mycket kring start av mitt företag. Han tyckte idén var bra och även han såg utvecklingsmöjligheter i företaget. Han fyllde även i en ansökan om FA-skattsedel som jag kunde skicka in till Skattemyndigheten. Vidare såg han heller inga hinder att registrera företaget hos Bolagsverket. Enda hindret är väl att jag inte har nåt firmanamn ännu...

Den stora, enorma frågan är förstås lokal... Det finns inget att uppbringa på den här byn...

Väl tillbaka på jobbet så ringer ett rekryteringsföretag och vill ha mig på anställningsintervju som säljare till TV4... Jobbet låter jätteintressant. Självklart ska jag åka på intervjun. Då får jag ju en bättre bild av vad jobbet innebär. En sak är säker i alla fall och det är att det inte är fråga om någon "dammsugarförsäljning".

Ena sekunden är jag en osäker men glad egen företagare. Andra sekunden pendlar jag till Östersund till mitt trygga arbete som anställd.... Fast jag har ju inte fått jobbet än förstås....

Nu är jag hungrig! LUNCH !!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad det än blir så låter det spännande!!
Lycka till på intervjun!

Postat av: Åsa

Tack!
Har du någon kristallkula, eller kanske kan se in i framtiden, så säg till.... :-)

2007-09-12 @ 12:07:18
Postat av: Jannike

Fast jag inte hört din ide´ ännu (gårdagskvällen blev otroligt strulig;).... så tycker jag det låter jättespännande med båda delarna - du ser, Åsa, det rör på sig!!
Lycka till på intervjun!
Kram!

2007-09-12 @ 12:33:58
Postat av: Jenny

Vad roligt för dig, det här kommer ju att ordna sig ändå, Lycka till på arbetsintervjun.

2007-09-12 @ 13:59:49
Postat av: Jannike

Du - tack för samtalet; det var i alla fall inget allvarligt, det andra... helt lugnt!
Lycka till, tycker din ide´ är toppen!!!
Kram!

2007-09-12 @ 14:02:12
Postat av: Åsa

Tack alla!
Va skönt Jannike att det inte var nåt, och att du meddelar det. Jag blev lite orolig faktiskt....

2007-09-12 @ 14:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback