Dansfinal i Hammarstrand!

Ja, va fasiken.... Jag gör väl helt enkelt mitt alldeles egna "reportage" då... Hoppas någon uppskattar det!

"Stor dansfinal i Hammarstrand!
 
Det har varit ett mycket stort intresse för Robert Falks dansskola som drog i gång i början av september. Under 10 lektioner har barn och ungdomar i åldrarna 5-15 år, fördelade på sex dansgrupper, tränat danssteg i Kullsta gamla skola.
 
Robert Falk som är en etablerad artist och koreograf, arbetar numera som showartist på Wallmans i Åre.
"-Under vintersäsongen kommer jag tyvärr inte hinna med några danskurser, men jag planerar att dra igång en fortsättning i april nästa år."
 
Under söndagskvällen hölls grand-final i Centrumlokalen, Hammarstrand. Redan en halvtimme innan utsatt tid var det absolut fullsatt av förväntansfull publik som bjöds på härliga nummer med showdans och streetdance. Publikintresset var så stort att det blev två föreställningar. 
 
"-Jag är jättenöjd", säger Robert Falk och betonar att man i såna här sammanhang brukar träna ungefär ett år innan någon förställning ges. "-Nu har vi övat endast 10 gånger och ett par grupper har till och med två danser i showen! Det är dessutom övervägande nybörjare i dansgrupperna."
 
Även i publiken hördes att dansuppvisningen imponerat och det var stolta föräldar och vänner som efter föreställningen lämnade lokalen.
 
Alla barn och föräldrar vill rikta ett stort tack till Robert Falk för sin glada personlighet och att han delat med sig av sina danskunskaper till kommande generation!"


 Dansmästaren själv- Mr Robert Falk. Genrepet!

Nu är det eländigt segt att ladda ner bilder så jag ger upp!

Kram!


.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Du är bara bäst!!!!!!!!!!!!!!1

Postat av: Beritdolores

Godmorgon !

Ja, det var synd att jag inte tog mig iväg och kollade dansshowen, hade tänkt gjort det. Men jag får gå nästa gång. Ja, det är tur att det finns kreativa människor som engagerar sig för ungdomen.

Han är duktig Robert !

Ha en skön dag...från Berit

2008-12-03 @ 08:24:48
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Åsa

Tack Maggan! :)



Ja, Beritdolores - du skulle ha sett showen för den var sevärd. Men jag förstår att du har en massa annat för dig nuförtiden. Inga problem med för mycket fritid kan jag tro...?! :)



2008-12-03 @ 11:32:17
Postat av: Katarina.S

Du är ju given som reporter Åsa!



Kram Katarina

2008-12-03 @ 15:17:21
Postat av: Åsa

Tackar! Tänk om ÖP tyckte detsamma....:)

2008-12-03 @ 15:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback