Mor, mamma, morsa.....

Vid fixandet av middagen i dag frågar helt plötsligt Nellie sin far:
"-Vad heter din morsa??"

Jag höll på att spricka av skratt men höll god min, för det var ju egentligen inte för att vara rolig som hon frågade. Det lät bara så fantastiskt skojigt!

I påsk har vi tänkt åka till stugan. Kruxet är ju att jag måste ha butiken öppen på påskafton... Annars hade jag varit ledig i hela fyra dagar!! Så... är det någon som kan tänka sig att stå i butiken från kl 10-15 på påskafton (och bespara mig en resa på 40 mil den dagen...)??? Det är jäääävligt dåligt betalt, men antagligen kan det bli lite folk i alla fall en sån dag...  (Om inte kanske en god bok eller ett handarbete funkar?) Fundera på saken vettja!

Snart är det "Brottet" på SVT. Den serien är bra!

Mors(a!)ning!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Åhhh vad det lät roligt... men jag skulle väl skrämma iväg dom kunder som ev kommer.... och så får jag ju egentligen inte... och inte vet man om jag orkar exakt den dagen heller....

SKIT!!

... men kram på dig "morsan"... fy sjuton vilken rolig kommentar...!!!

Postat av: alias Kvasthilda

Hihi. Sören kallar ju alltid sin mamma för "morsan". En gång när Herman var kanske fyra år så kom hon en dag, hon var bara in i hallen och vände i stort sett, hon skulle väl bara meddela nånting. När hon gått säger Herman: "Det var morsan".... när jag påpekade att hon faktiskt heter Naemi så fick hon istället, enligt Herman,
heta "Naemi-morsan".....

2008-02-07 @ 21:35:25
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: eva

Men du kan väl fråga chefen om du kan ta lite "komp"

2008-02-07 @ 22:04:29
Postat av: Åsa

Jannike - Du skulle fixa det med glans! Får får (lamm) du väl utan betalning...typ....?
Sen förstår jag om du inte kanske orkar just den dagen.

Kvasthilda - Ja, det blev rätt lustigt det där med "morsan". Särskilt eftersom vi inte brukar säga "morsan" direkt. Men det gör mig inget alls att bli kallad så. I alla fall inte av en 4-åring...

Eva - Min chef är sjukt sträng.... :-)

Kram på er!

2008-02-08 @ 10:15:01
Postat av: Eva

Inte bara sträng ,orättvis också själv for
ju chefen bort i fyra dagar, för att leva i sus och dus

Ha ha

2008-02-08 @ 10:33:22
Postat av: Åsa

Ja, precis! Eller vad var det chefen sa..? Förena nytta med nöje. (Även om det bidde mest nöje då...)
Börjar känna mig lite schizofren... Undrar varför?!

2008-02-08 @ 11:16:44
Postat av: Jannike

Jaaaa... undra varför... du kanske ska kolla med chefen vad du har rätt till för rehabiliteringsåtgärder???

Kramis.... blir lite sugen... får får (lamm) jag väl "som kompishjälp"? bara en dag sådär... Måste tänka på det mer.. Glöm mig inte...

Kram!!

2008-02-08 @ 11:24:22
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Åsa

Fundera vidare Jannike!
Jag skulle känna mig helt trygg med dig här!

2008-02-08 @ 11:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback