Jag nästan spricker!

Såååå stolt är jag över min ryttarinna till dotter. Ikväll var hon och red "speciallektion", dvs 30 min. och dom är bara två stycken på planen. Både Tuvalisa och Emilia var så jäkla duktiga!

Tuvis galopperade flera varv. Kanske inte låter så svårt, men att få igång galoppen, hålla igång den, sitta rätt, osv. är inte helt lätt! På slutet jobbade dom lite med sidoförflyttningar och Tuva gjorde en bakdelsvändning (när hästen ska flytta bakbenen...) som var klockren!!!  Instruktör-Ulla tittade upp på läktaren där en av privathästägarna stod och sa: "Såg du den bakdelsvändningen?!" Hon hade missat den, så Tuva fick göra en ny - lika bra blev den och "proffsen" blev impade. OCH mamma förstås!!! Det riktigt pös stolthet ur öronen på "häst-mamma"!!!

Tror att tjejerna kände sig extra speciella ikväll eftersom dom fick rida fram själva. Jag minns ju själv hur det var... (Även om det var aslängesen....)



I morgon drar älgjägarn till skogs och jag vette sjutton när jag ser honom igen.... Förhoppningsvis dyker han upp innan tisdag, eftersom vi ska åka bort då....:)

Kram och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Marja

Åh va kul! Man får tillbaka känslan, precis som du skriver, från när man själv pysslade med hästar. Kram, kram...

2008-10-24 @ 22:24:28
Postat av: Åsa

Ja, och idag "pyser" jag fortfarande faktisk...:)

Kram!

2008-10-25 @ 08:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback