Härliga påskhelg!

Om bortser från anledningen till vår påskhelg så är den helt underbar!
Kanonväder och massor med "umgåsning" (?), alltså att man umgås och träffar folk.

I går hade vi 4/5 (eller egentligen 4/6...) av Holk 1 här och vi käkade bakad potatis med tre olika röror. Det blev så fullt i mag(g)arna att vi inte fick plats med någon efterrätt=)
Sen satt vi och softade och surrade. Barnen (och för all del jag oxå) fick god hjälp att komma vidare på det nya tv-spelet Indiana Jones. Det var storkusin-Adam som var experthjälpen!

Och i kväll ska vi ha trevligt igen. Vi ska äta påskmiddag hos...gissa?Ja, Holken 1 !
Tror att vi blir 17 pers!!! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Så får man plocka fram den lilla engelska man kan eftersom en av gästerna inte spikar svenska. Jag pratar engelska "hellre än bra", men det brukar räcka=)

Inte nog med det... I morgon är vi bjuden på grill-lunch i Pålgård. Mera "umgåsning"! Skoj, skoj!!
Antar att man snart kan rulla fram efter all god mat och dryck....

Nä, nu ska jag och Malla-balla ta en prommis i vårvädret!

Påskpuss!

.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack för igår, det var jättetrevligt och jag är så lycklig efter denna påskhelg. Så mycken "umgåsning" har jag inte varit med om på evigheter. Najsigt!!

Postat av: Åsa

Det är vi som ska tacka! Fantastiskt mycket gott att äta och dricka! Och trevligt sällskap - som alltid!

2009-04-14 @ 08:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback