Ny kökspersonal

Har ju varit hemma med Brell idag med. Idag var första dagen hon var feberfri. Från morgonen. Sen hade hon lite feber igen, men det är nog inget att oroa sig över eftersom hon är pigg som en lärka!
Själv vaknade jag med huvudvärk. Händer i princip aldrig så det kändes konstigt och otroligt besvärande (även om den inte var allt för "ond").
Brell ville se på en film på morgonkvisten så då tog jag och sov en stund i soffan - och vips - så var huvudvärken nästan borta.

Eftermiddagen har jag tillbringat i köket. Tillhör numera "kökspersonal" för BHK och det skulle vara nån kurs i helgen. Dom behövde fika så jag gjorde snoddas och morotsmuffins. Kanske lite överambitiöst, men det kändes helt ok eftersom jag hade gott om tid idag. Egentligen hade jag behövt dammsuga, städa akvariehelvetet, städa ur några skåp...osv. Men vaddå.... Man prioriterar ju..=)
Snoddas-receptet var egentligen för en form på 30x40 och långpannan är ju några centimeter till åt alla håll... Så den bidde lite platt...:(   Men jag hoppas att det blir liiiite bra i alla fall.
Barnen fick slicka av elvispar, slickepottar och bunkar. Och även om det inte var till oss så fick dom förstås provsmaka resultaten. Där blev det i alla fall klart godkänt :)

Nu står Brell och Kim och fixar middagen. Jag hade totalt stilltje i hjärnan där matidéerna samlas, så även om jag var på Konsum idag så kom jag inte på nåt att äta. Tur man har en rådig gubbe. Han bestämde lite ilvasst att vi skulle göra pizza. Så det sker just nu i köket! Jag gjorde pizzasallad, men den går ju på en grisblink så det var inte särskilt ansträngande.

Tappade upp ett glas rött och satte mig vid datorn. Ahhhhh!!!! =)

I kväll är det "Let's dance" igen. Det är såååå kul att se. I kväll ryker George eller Carl-Jan. Annars...

Förresten, någon som har en schysst symaskin till salu? Vår Bernina från 1800 kallt verkar ha lagt av...

Ha en tokskön fredagskväll! Det ska jag ha!!!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Yes - Carl-Jan eller George - håller med DIG, jag!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback