Zacc

Efter en superskön sovmorgon blev det en sen frukost och sen till stallet.
Alldeles för sent kom jag ut med Basse. Mörkret hade redan börjat falla men ut skulle vi!
En grävare stod parkerad på Vålevägen och DEN var fruktansvärd!!! Tog säkert 10-15 minuter innan vi lyckades komma förbi. Och då hade vi varit zick-zack över vägen otaliga gånger och även provat att backa ner i diket några gånger:)
.
Vi travade en ganska lång sträcka eftersom det blev trav både bortåt och hemåt. Basses energi är det verkligen inte fel på. Han försökte explodera några gånger, men det gick ändå rätt bra att få honom på bättre tankar. Kanske för att jag numera känner honom så väl och att han egentligen inte gör så jättegrova "busigheter"...
Men jag skulle ju gärna vilja ha någon som hjälper mig med honom, inklusive uteritter, och det känns ju som att jag måste leta ett tag för att hitta en lämplig självmordskandidat....
.
Efter ritten fick han ulltäcke och ett "skaltäcke" på sig. (Kan man säga "skaltäcke"? I alla fall ett sånt där som man helst ska ha något under....)
Kolla vad fin han blev....
.
Tuvalisa kan ju inte rida sin älskade ponny just nu och hon håller på att krypa ur skinnet när hon inte har någon häst att rida... I dag fick vi äran att låna Zacc en sväng. Och jag kan säga att Tuvalisa är kär....
En fantastiskt fin ponny! Han är ju till salu och Tuva tyckte att vi gott kunde köpa en ponny till! Eller hur....?!
.
Väl hemma blev det Tuvalisa som lagade middag!
Tänk så fantastiskt att de har hemkunskap i skolan. Vi fick smaka pastawok som var suuuupergott! =)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback