Stackars mig!

Nu jädrar i lådan är det synd om fru Roos....

Efter en trevlig utekväll på Hotellet kom jag i säng vid 3-tiden. Kan inte minnas sist jag var vaken så länge! 
Somnade förstås snabbare än blixten. Men vaknade många, många gånger och konstaterade att det gjorde fruktansvärt ont att svälja. Har varit med om det förut - det kallas halsfluss!

Jag försökte sova så länge som möjligt, både med tanke på den sena kvällen och att jag sov ruttet pga min onda hals. Har sovit ett par omgångar i dag och det har varit fantastiskt skönt. Fast jag känner mig fortfarande trött.

Det känns som att vi har sjukstuga här eftersom även barnen börjat få ont i halsen.....
Trodde att man kunde få penicillin rakt av - men icke! Så vi får väl hoppas att halsen känns mindre ond i natt. Just nu kan man ju knapra halstabletter och grejer.

Så jag har faktiskt tyckt synd om mig idag. Och till råga på allt for jag i backen så det bara dånade vid insläppet ikväll. En ponny blev rädd för en annan ponny och då hade den nog mera respekt för ponnyn än för mig - alltså sprang hon rakt på mig! Några hundra kilo som kommer bufflandes som ett ånglok kan man inte göra något åt.
Eftersom jag ändå är inne på sjuk-syndromet och "tycka synd om mig" så kan man kanske gissa att jag fått en liten, liten hjärnskakning. 

Nellie var snäll och följde med till stallet idag. Tuvis var för matt så hon fick stanna hemma. Kan inte påstå att jag jublade över stallbesöket idag. Och ännu mindre för att åka och släppa ut hästarna i morgon. Blir nog jag och Brell då med.

Äh, nu ska jag gå och fortsätta tycka synd om mig någon annanstans.....=)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback