Dressyrdag avklarad

Idag var det loka/regional dressyrtävling i Ammer. 
Jag var INTE med, och det känns faktiskt helt rätt! :)
Däremot hade jag gärna sett Basse på tävlingsbanan, med en annan ryttare, men det är lätt att tänka till efteråt....

Många fina ekipage fick vi se (även om jag måste erkänna att dressyr är långt ifrån actionfyllt....).
Vackraste hästen måste nog vara Daniells hingst, Briedell. Vilket steg!!!!
Här är dom, längst till höger på bilden.....

 
En hel del jobb att ordna tävling, även om det inte krävs en hel hinderbana... Det är dressyrstaket, uppstallning, fika, sekretariat, etc.
Här är dagens eminenta fikavagn! 
 
 
Vid vagnen står två av dom som gjort dagens tävlingar möjlig!

Själv har jag försökt mig på att skriva några rader till op.se/sporten, men det blir bara bajs när jag ska ladda upp! Uppladdningen bryts hela tiden:(  

Jag och Tuvis har stoppat i oss lite mat efter denna långa dag. Och snart ska jag ut i stallet och försöka putsa och packa inför morgondagen.... Kan inte påstå att jag känner mig särskilt kaxig, men vi får väl se hur det går.

Det är 1,05-hoppning, regional, som står på schemat. 
Jag har ingen bra feeling när det gäller hoppning just nu, men jag har en reservplan:)  Om jag skulle banga i morgon så ska proffset Elin Edvardsson ratta min häst runt banan. Känns som en utmärkt idé i dag - får se om jag är modigare i morgon....

Nä, ut och fixa var det ja......


 

Kommentarer
Postat av: Anneli Sundberg

Hej Åsa.
Har sålt mitt hus och håller på att städa ur det.
Upptäcker att här finns en hel del med hästböcker...
Undrar om dina tjejer läser mycket och är intresserade av "bokloppis".
Har dom några kompisar som är intresserade så hör gärna av er på 0703263544. Mvh Anneli

2012-07-24 @ 11:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback