Matfors 20 juni 2012

Å vi har hunnit vara på en del tävlingar oxå! (Det känns som eeeeevigheter sen jag bloggade senast....)

Tuvalisa och Crux tävlade på kvällstävling i Matfors. Och vilken succé det blev!
Ponnyn gick som tåget och hon gjorde två felfria rundor med omhoppning. Först en rosett för felfri runda i LD.



Sen gjorde dom en kanonrunda! Inte jättesnabbt, men felfritt.
Tuvis skrittade av Crux medans jag stod och tittade lite mera på de som var kvar. Så när det är tre ekipage kvar så meddelas de som för närvarande ligger på placering. "Och på fjärde plats - Tuvalisa Roos på Crux"....
Oj! Undrar vart ungen är - ifall att....
Jag börjar kika runt men ser henne ingenstans. 

Ett ekipage vägrar. Jag börjar småjogga mot transporten och bävar för att Tuvis har börjat klä av Crux - utifall att liksom....
Där ser jag henne och ropar att hon ska komma. Varför då? Jo, för att du kanske blir placerad. 
Äh, det blir jag ju inte.
Förklarar att hon faktiskt ligger på 4:e placering (den sista placeringen) och att det bara är ett ekipage kvar.
Vi börjar gå mot banan och då hör vi "Vänta!", vilket betyder att det sannolikt blivit en vägran och att hindret måste byggas upp igen!
Saken var alltså biff!!!!



 



Vi tror att Crux gjorde det han kunde för att få just den röda rosetten - han ville naturligtvis matcha outfiten=)
Fina ponny!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback