Tävlingsdebut!

Så är då tävlingsdebuten avklarad! Tog bara några år....typ....!

Efter många undanflykter och rejält med "fegning" tog jag och anmälde mig till TVÅ tävlingar! En hoppning och en dressyr....
Idag var den stora dagen för hoppningen!

Igår var vi och packade grejer och duschade häst. Jag flätade manen för att han möjligen skulle se något vårdad ut idag. Och det funkade! Manen låg på samma sida hela dagen!!!



Så i morse var alarmet ställt på 4.50. Men jag vaknade kvart i 4 och sen kunde jag inte riktigt somna om. Ändå kände jag mig inte särskilt nervös.
Barnen studsade upp när det var dax. Annat än när det är skoldagar.....:)

Hämtade upp fotograf/groom Frida och sen bar det av till stallet.
Där var redan groom Ulrika (fattar ni hur bra jag haft det idag?!). Alla var vi pigga och glada! 

Jag har varit nästan mest oroad över om vi skulle få in hästen i transporten, men "swisch" så var han inne! Utan några som helst problem!!!! Galet härligt!

På tävlingsplatsen hade jag superhjälp av mina "groomisar" (nytt ord?).
Här är vi alla tre. Fast jag ser ut som att jag svalt något väldigt olämpligt, men det kan jag bjuda på! =)



Hästnummer 85 måste ha varit snyggast i Kramfors idag! :)



Första rundan, fd LE, resulterade i två stopp på ett hinder. Man hoppade liksom ifrån allting och det var sannolikt spöken i buskarna utanför! Men runt kom vi, dock med fel för vägran + tidsfel. Shit happens!
Roligt att höra var att folk hade blivit impade över min snyggings frambensteknik (för att citera en av dem -  "Å jädrar vilka framben han har!"). Det hörde mina supporters på åskådarplats alltså. Själv hörde jag ingenting!

Efteranmälde mig ju redan när vi kom till fd LD (90 cm) och den rundan gick bättre. Bedömnin A+A, dvs grundomgång+omhoppning, men inte på bästa tid.
Det klonkade till i en bom på hinder nr 4 och jag var säker på att vi hade rivit. Så när jag hoppat sista hindret i grundomgången så höll jag på att avsluta ritten, men då hör jag "Rid nu Åsa!!!!". 
Tack Frida för att du ropade så att jag förstod att jag skulle fortsätta med omhoppningen!

Blev så ofokuserad en stund att jag höll på att glömma bort omhoppningsbanan, men kom på den i sista stund.
Tuvis frågade sen om jag glömde banan. Ja! Jodå, det hade hon förstått för jag hade tagit så stora svängar=)

Frida har fotat en del och jag ser verkligen fram emot att få se! Här är i alla fall en fin bild från vår prestation idag! =)
Den här fina bilden har Tuvis tagit med mobilen. Att det går att få så fina bilder med en Iphone....



Och här är världens bästa Frida!
Med kameran i högsta beredskap!



Det var fantastisk natur vid Kramfors ridklubb. Och vädrets makter var toksnälla ida. Helt perfekt väder!!







Har jag världens finaste häst, eller har jag världens finaste häst??



Med felfri ritt i både grund och omhoppning så fick jag med mig en rosett hem!



Tusen miljoner tack snälla Ulrika och Frida som hjälpte mig idag!
Det är guld värt och det är er förtjänst att det blev en så himla bra dag! Kram på er!!!




Kommentarer
Postat av: Leif

Fina bilder på ett stiligt ekipage!!



Ni kan ju!!



Bilkörningen vill jag höra om....



//Leif

2012-06-09 @ 19:14:33
Postat av: Ulrika

Så jävla roligt har vi haft!

Postat av: Åsa

Bilkörningen? Du menar det nödvändiga onda? :)

Den gick jättebra! Jag kör ju som en kung!

Eller vad säger du Ulrika? Du behövde ju bara hålla i handtaget ett par gånger...=)))))



Jo, det har varit en kanondag! Hoppas du kan tänka dig att följa med någon fler gång!

2012-06-09 @ 20:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback