Jädrans tråkig årstid...

Som jag sagt förut är det en förbajjat trist årstid. Det går ju banne mig inte att rida någonstans:(
Törs inte riktigt ge mig ut på vägarna för hästarna känns inte 100% trafiksäker (dom får ju inte "umgås" med bilar på dagarna) och risken är ju att det skvätter och låter ohyggligt mycket av bilarna i det här slaskvädret.

Och travbanan är så mjuk nu att det är ridförbud på den.

I dag slutade jag tidigare med gott samvete. Det var After Work ikväll, men en annan hade ju både insläpp ikväll + utsläpp i morgonbitti så det kändes som att parta gick bort. Tyvärr! Det hade varit riktigt skoj annars.

I vart fall drog jag och tjejerna till stallet. Tuvis hade turen att få vara med på hopplektion. Och Crux hade visst skött sig mycket bra! (Vad förvånad jag blir...Not!)

Jag tog Basse och gav mig iväg längs Vålåvägen. Tänkte att han bara MÅSTE få sträcka ut. Det är fortfarande lite "sjunka-igenom-snö", men inte så mycket. Vi skrittade bortöver men vände efter en bit. Basse blev het som attan då. Ok.... Spring då, tänkte jag, och det gick undan en bit. 
Tyvärr fick han ett balltramp bak, men det såg inte ut att vara oroväckande. Antar att han tyckte det var värt det=)

Sen fick båda kusarna gå ut nakna medans jag mockade. 

Det var rätt enkelt att ha insläppet ikväll. Jag plockade in en häst - resten var redan inne!

I morgon har vi utsläppet och vi har bestämt att jag och Nellie åker iväg på morgonen och släpper ut. Tuvis är så himla trött att hon får sovmorgon.
Sen åker vi tillbaka framåt eftermiddagen och rider och fixar. Det blir bra!!!

Basse har tyvärr fått skav av munkorgen. I morgon tror jag att han får gå ut utan. Får se till att han får motionera ordentligt i helgen i stället=)




Kommentarer
Postat av: Nilla

Det är jättetrist nu, men jag försöker tänka på att snart är alla stigar framtinade och grusvägarna är mjuka. Det är ju ganska nära till det nu! Man får sänka kraven lite under en sån här period, bara försöka hålla i gång hästarna här hemma och sen försöka åka till ridhjuset så mycket som man hinnner för stt rida mer riktigt.

Postat av: Åsa

Jo så är det. Det blir ju mycket bättre (rent av underbart!) snart.

Och ridhuset har jag ju tillgång till. Känner bara att jag helst inte vill harva runt där inne hela tiden....

Nåväl, det blir nya tag framöver=)

2012-03-17 @ 09:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback