Löööördag!

Underbara lördag! Måste tveklöst vara veckans absolut bästa dag!
Fast i morse blev det ju inge sovmorgon - men det är ok med lördag ändå=)

Jag och Nellie gjorde vår andra sväng till stallet. 
Gissa hur snygg Basse var? Han måste ha hittat en härlig lerpöl och rullat sig!

Efter en rejäl rykt så var jag full med lera och vita hårstrån. Basse har börjat håra så det bara rasar!

Med tanke på att vi framöver tänkt delta i dressyrtävling så funderar jag på att färga honom svart eller nåt....
Jag och Basse tog en liten tur ute igen. Mest skritt. Galoppbacken gick i kort, kort galopp. Det berodde på att jag tyckte vi skulle skritta och Basse tyckte vi skulle rusa..... Basse vann väl mest antar jag....

När han kom in hade han två sår på bringan och ett på framsidan benet. En vild gissning är att dom brallat i blåsten och att Crux kanske slagit bakut eller nåt. Ibland önskar man att hästen kunde prata. Då skulle man få veta om det är ont och vad dom gjort....
Men han verkade långt ifrån påverkad av det hela. 

I morgon blir det i alla fall tuff ridning igen. Då är det Anneli-träning och det ser jag fram emot!

I eftermiddag hade Camilla Gradin dressyrprogram-träning och i sista sekunden (och efter många turer hit och dit) så bestämde sig Nellie för att hon ville träna. 
Och så imponerad jag blev! Jag tror att Nellie har ridit en lektion. I övrigt har hon mest struttat runt själv i ridhuset. Så det hon presterade idag var fantastiskt bra tycker jag!

Camilla var superbra som tränare och jag hoppas, hoppas att Nellie (och kanske Tuvis oxå) får rida för henne fler gånger. Nellie skulle nog stärka både ridning och självförtroende ordentligt om hon fick rida för Camilla då och då.
Jag ska smöra mera för Camilla så hoppas jag att det blir av...=)








Förlåt sunkiga kort, men det blir inte bättre med Iphonen.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback