Avsnitt 2...

Jaha... Tänkte vara smart och lägga in bilderna i bloggen direkt från telefonen och sen gå in på inlägget och skriva texten. Men icke! Den uppdaterar inte så bra tydligen, så här kommer det jag ville skriva... och bilderna är i förra inlägget:)

Det blev i alla fall en tävlingsdag idag. Men tyvärr fick Basse stanna hemma. Den främsta anledningen är att jag behövde vara där för Tuvis. Förra året blev det inte kul för henne eftersom jag hoppade själv och då fanns ingen tid att hjälpa henne....:( 
Den andra anledningen är att Basse är totalt galen! Typ, vildhäst! Så det kändes som en hyfsat stor risk att få tugga grus om jag hade gett mig på banhoppning idag....

I vart fall hade vi anmält till Blåbärsklass 50 cm och LD (60 cm). 
Båda klasserna hoppade dom så himla fint! Och ponnyn var verkligen pigg och taggad!
Så vi bestämde oss för att efteranmäla till LC (70 cm).

I LD:n fick dom ett stopp. Men det var för att Crux var jätteladdad och Tuvis glömde att rida helt helt enkelt. 
Crux krumbuktade och en gång slog han bakut rakt in i sargen! Så pigg var han!

LC:n gick klockrent! Dom gjorde nog sin finaste runda hittills!
Och det gav oxå en seger! 
Tuvis är naturligtvis väldigt stolt över att ha vunnit över regerande distriktsmästaren på sin SM-ponny. Men dom hade inte flytet idag - och det hade Crux och Tuvis!

Jag sammanfattar dagen med att Crux har aldrig varit finare på tävlingsbanan. Han var superpigg, alert och hoppade som en gud!
Vi är jätteglada och det känns tungt att Tuvis håller på att växa ur honom.

Men samtidigt har dom båda gett varandra såååå mycket! Tuvis sa senast idag att "Tänkt så mycket det har hänt med Crux sen vi fick honom!" Och det stämmer verkligen.

Skulle velat haft en sommar till, men Tuvis har ju dragit iväg och blivit längre än mig (vilket kanske inte säger så mycket....), och nu behövs nog en maxad C-ponny.
Eller är det någon som har växtmedel till en B-ponny kanske...? :)

Å just ja, sista bilden!
Samtliga klubbens B-ponnysar skötte sig jättebra och fick rosetter! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback